Kamaşan Mavi'lerim


Şu an, bir mucize; çocuklar kar topu oynamasa bile. Yürüyerek izlediğim yollar, pisliklerini örttü nihayetinde. Adım adım gelen ayak izleri bile bozamaz bu saflığı, şimdi doğanın sustuğu zaman işte.

Kar yağıyor... Doğa'nın es notalarını en gürültülü şekilde duyurmaya çalıştığı bu günler hiç gelmeyecek sanıyordum ben artık. Temizlenmeye çağırıyor işte insanları. İnsanlar da güzel şeyleri hep yok etmeye çalışıyorlar. Arabalarına yapışan çamurlar umurlarında değilken, arabalarını kaplayan bembeyaz dantelleri olabildiğince fırlatıyorlar yerlere. Üstlerine basmak için, hepsinden sadece tek bir tane olan bir milyon beyazlığı iyice temizliyorlar hayatlarından.

Çocuklar... Kendimin on beş sene önceki hali gözlerimde canlanıyor bembeyaz parkın yanından geçerken. Çünkü şu an orada kimse yok. Çalıştırılmayan arabaların üstü kar örtülü, çünkü hiçbir çocuk kar topu oynamamış. Eskiden bütün sokaklar el izleri taşıyan arabalarla çevriliydi. Arabalar değil, tembellik fazlalaştı şimdilerde. Kardanadam aramadı gözüm zaten; gözü aç demesinler diye. Sadece el izleri bekledim. Parktaki beş numara ayak izleri görmek istedim. Neyseki hayallerim var elimde. Hayallerimi on beş sene öncesine götürebildim. Kendimi gördüm. Tek başıma dahi olsam, koşturdum o parkta. Yere fırlattım kendimi. Burnum kızardı soğuktan. Dilime değdi kar taneleri, kaçıştı parmak aralarıma. Gökyüzüne baktım. İsli bir hava, işte dünyanın en güzeli görebileceğimiz.

Hayattaki bütün çirkinliklere inat, kafamızı kurcalayan bir ton depresif düşünceye inat; kar yağıyor. "Hala bir umut var." diyor bize usulca. Üstünü örttüğü vasat dünyaya en taze rengi bahşediyor, boyuyor, temizliyor. Bırakalım insanlar hala somurtsun bilmemkaç bin yüz lira eden arabalarında. Kaloriferlerini yaksınlar en artılarda. Omuzlarına beyazlar düşmesin diye açsınlar şemsiyelerini. Kapatsınlar panjurlarını açık ışık girmesin diye gözlerine.

Bırakalım.

Çünkü elimizde sadece bu var. İçten içe romantik tek bir yalnızlık var: Kardaki koşuşturan mutluluğumuz. Ve şu an, bir mucize; dudaklarımı yukarı kaldıran, kapkara vücudumu aydınlatan bir mucize.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Chares Dickens - Büyük Umutlar" Kitap Eleştirisi (Kitabı okumuş olanlar için)

"Gustave Flaubert - Madam Bovary" Kitap Eleştirisi (Kitabı okumuş olanlar için)

Günce - 15 Mart, 22